Fremtidens landbrug kræver handling og innovation | Syngenta

Share page with AddThis

Fremtidens landbrug kræver handling og innovation

09.04.2019
FFA 2019

I dag blev den 12. FFA konference afholdt, som er et forum for fremtidens landbrug samt et partnerskab mellem organisationer og virksomheder – herunder Syngenta. Temaet for dette års konference var bæredygtigt landbrug og den næste generation

Vi skal gøre noget nu, og hvad vi allerede har lovet i forhold til fremtidens klima og landbrug, der er ikke mere tid til at vente. Og vi skal fokusere på landbruget fra mange perspektiver. Vi har 12 år til at få det gjort.

Det er meldingen fra Janez Potočnik, formand for FFA 2019 og formand for Rise Foundation.

Flere af dagens talere var enige om, at vi både vil opleve et øget pres og en support fra den kommende generation, da de på mange måder er foran i forhold til, hvor vi er i dag i vores tankegang. Dette hænger bl.a. sammen med, at de i højere grad bekymrer sig om klimaet, hvordan de lever og hvad de spiser.

Miguel Arias Cañete, EU’s klima- og energikommissær deltog også i debatten og han understregede, at der ligeledes er god businesspotentiale for fremtidens landmænd i form af nye teknologier og løsninger og at det er vejen til at gøre landbruget mere bæredygtigt.

Partnerskaber var ligeledes et ord, der blev nævnt mange gange, som en del af løsningen for fremtidens bæredygtige landbrug. Samt at sikre så mange forskellige partnere med interesse i landbrug som muligt, arbejder samme.

Hverken Syngenta eller nogen anden har alle svarene på, hvordan vi opfylder de globale udfordringer for fremtidens landbrug og fødevareproduktion, men vi kan i fællesskab finde løsningerne. I Syngenta indgår vi hvert år i mange forskellige samarbejder og partnerskaber med forskellige interessenter i de nordiske lande og over hele verden for at fremme og dele vores forståelse af moderne landbrug. Her spiller bæredygtighed en afgørende rolle. Dette fører vi bl.a. videre ind i vores forskning og udvikling af nye produkter og løsninger,

siger Head of Sustainability Nordic, Syngenta Carina Christine Skovmøller og fortsætter:

For os er det vigtigt, at vi har en åben og tværgående dialog omkring, hvad fremtidens landbrug er og at vi alle gør vores bedste for at bidrage. Derfor er det utrolig vigtigt, at vi på tværs af de europæiske land i fællesskab har et forum som FFA, hvor vi kan diskutere og finde løsninger uanset om man er landmand, forsker, virksomhed, politiker eller interesseorganisation.

Få mere viden om FFA og adgang til billedmaterialer: http://www.forumforagriculture.com/

Yderligere information kontakt:

Carina Christine skovmøller